петък, 2 март 2018 г.

Университетът в Шефилд

  Това е едно чудесно място за всеки студент. Много съм доволна, че дъщеря ми се пребори и успя да влезе тук да продължи образованието си. Това е един от най–добрите университети в света за нейната специалност. Аз предпочитах този в Кардиф, но, след като бях тук, разбирам правилната преценка на детето.

  
  Основната сграда е стара и уникална. Намира се близо до центъра на града, което ме навежда на мисълта, че градът се е разраснал благодарение на университета. University of Sheffield получава кралско разрешително през 1905 година от Крал Едуард VII. Той е един от много добрите университети във Великобритания като заема 27–място, а QS World University Rankings 2015/2016 го поставя на 80–то място в света. University of Sheffield е най–добрият университет да комуникация и медийни науки.   


Всички университетски сгради си имат имена.
 
  Прави впечатление, че емблемата /гербът/ на университета са навсякъде. На всички техни сгради, пейки и дори саксии. Като цяло англичаните се гордеят с всичко тяхно, а университетите още повече. Може и да е нескромно, но осъзнават колко са добри в това, което правят, и се хвалят при всяка възможност. Не ми е работа да ги критикувам за това.

Емблеми на саксии...


...и на пейка в двора на основната сграда.

  Друго, което не е изненадващо за никого, са отлично поддържаните морави. То само в Англия май ги има. От дете помня един анекдот: "Как се прави английска градина? Полива се, коси се, полива се, коси се. И така ... 500 години." Тогава не разбирах какво точно се има предвид, защото в България, освен на стадионите, и то не на всички, никъде нямаше поддържана морава. 
  А в Англия са на всякъде, дори край магистралите.  Но не проумявам защо е изхабено толкова пространство за тревна площ. Вярно – красиво е, но все пак...





  До самата сграда има парк. Тъй като беше януари и през повечето време валеше дъжд /каква изненада :)/ не видях много хора да се разхождат, въпреки че, като цяло, англичаните изобщо не ги притеснява лошото време. Аз и още една жена бяхме с чадъри. Другите се движеха все едно си беше слънчев пролетен ден. През цялото ми пребиваване не видях някой да тича да се спаси от дъжда. Учудващо за мен, защото най–мразя дъжда, дори повече от снега.


Двама азиатци "даряваха" обяда си на патиците от езерото



Беседката зад мен няма вход от нито една страна.
Дълго се чудих каква е ролята й. А стълбите за какво служат?
Възможно ли е да се влиза през прозореца?

  Наред със старите сгради, които са съхранени отвън, но запазват стила си и отвътре, има построени и нови. Вероятно с нарастването броя на студентите, който днес е над 28 хиляди, се е наложило разширяването на учебните бази. С годините са се увеличавали и изучаваните специалности.

Денонощна библиотека–любимата на Алекс

"Диамант"–а, най–новата сграда на университета

ARTS TOWER – кулата на изкуствата



Сградата на студентския съвет.

  Не мога да не покажа департамента по журналистика, в който учи Алекс. Той е в нова сграда, в която се намира и департамента по икономика. Там единствено успях да се промъкна.






Следва продължение...


Няма коментари:

Публикуване на коментар